Witamy Państwa w strefie usług elektronicznych

Gminy Suchy Las

Stan zobowiązań i płatności.

Jeżeli chcesz uzyskać dostęp do danych o stanie Twoich zobowiązań podatkowych lub też zapłacić za nie, to wejdź na zakładkę Twoje dane i zaloguj się do systemu. 


Elektroniczne deklaracje i informacje podatkowe.

Jeżeli chcą Państwo złożyć formularz deklaracji lub informacji podatkowej, to mogą to Państwo zrobić w pełni elektronicznie za pośrednictwem strony internetowej Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej ePUAP. Poniżej znajdują się odnośniki do wszystkich elektronicznych formularzy, które zostały udostępnione na niej przez Gminę.



Deklaracje i informacje, muszą być opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu w rozumieniu ustawy z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (tekst jednolity: Dz. U. z 2013 r. poz. 262) lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP zgodnie z art. 20 a i 20 b ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (tekst jednolity: Dz. U. z 2013 r. poz. 235).

Pozostałe Informacje

Referat Podatków i Opłat Lokalnych

Sprawy:

  • Dotyczące osób prawnych.

Wyjaśnienia – pok. Nr 6, tel. 618 926 273,

  1. Deklaracje i informacje podatkowe (weryfikacja i składanie):

- podatek od nieruchomości od osób prawnych – uchwała 

- Wymagane dokumenty:

  • Deklarację na podatek od nieruchomości sporządzają na formularzu według ustalonego wzoru niżej formularz DN-1 i składają  w terminie do 31 stycznia każdego roku. W przypadku powstania obowiązku podatkowego po dniu 31 stycznia, deklaracje należy składać w terminie 14 dni od dnia wystąpienia okoliczności uzasadniających powstanie tego obowiązku oraz korygować deklaracje w terminie 14 dni od dnia zaistnienia zmian.

- Miejsce złożenia dokumentów:

Biuro Podawcze Urzędu Gminy Suchy Las – osobiście lub listownie.

- Podatek jest płatny na podstawie złożonej deklaracji  (bez wezwania organu podatkowego) w terminie do 15 każdego miesiąca z wyjątkiem I raty – do 31 stycznia danego roku.

Wpłaty z tytułu podatku od nieruchomości osoby prawne winny dokonywać przelewem bankowym na indywidualne rachunki bankowe.

- podatek rolny  od osób prawnych – uchwała

- Wymagane dokumenty:

  • Deklarację na podatek rolny sporządzają na formularzu według ustalonego wzoru niżej formularz DR1 i składają w terminie do 15 stycznia każdego roku. W przypadku gdy obowiązek podatkowy powstał po dniu 15 stycznia deklaracje należy składać w terminie 14 dni od dnia wystąpienia okoliczności uzasadniających powstanie tego obowiązku oraz korygować deklaracje w terminie 14 dni od dnia zaistnienia zmian.

- Miejsce złożenia dokumentów:

Biuro Podawcze Urzędu Gminy Suchy Las – osobiście lub listownie.

- Podatek jest płatny na podstawie złożonej deklaracji  (bez wezwania organu podatkowego) w terminie

I rata do 15 marca,

II rata do 15 maja,

III rata do 15 września,

IV rata do 15 listopada


Wpłaty z tytułu podatku od nieruchomości osoby prawne winny dokonywać przelewem bankowym na indywidualne rachunki bankowe.

- podatek leśny  od osób prawnych


Obowiązuje średnia cenę sprzedaży drewna ustalana się na podstawie komunikatu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego, ogłaszanego w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej "Monitor Polski" w terminie 20 dni po upływie trzeciego kwartału.


- Wymagane dokumenty:

  • Deklarację na podatek leśny sporządzają na formularzu według ustalonego wzoru niżej formularz DL1 i składają w terminie do 15 stycznia każdego roku. W przypadku powstania obowiązku podatkowego po dniu 15 stycznia, deklaracje należy składać w terminie 14 dni od dnia wystąpienia okoliczności uzasadniających powstanie tego obowiązku oraz korygować  deklaracje w terminie 14 dni od dnia zaistnienia zmian.

- Miejsce złożenia dokumentów:

Biuro Podawcze Urzędu Gminy Suchy Las – osobiście lub za listownie.

  • - Podatek jest płatny na podstawie złożonej deklaracji  (bez wezwania organu podatkowego) w terminie w terminie do 15 każdego miesiąca.

Wpłaty z tytułu podatku od nieruchomości osoby prawne winny dokonywać przelewem bankowym na indywidualne rachunki bankowe.

  • Dotyczące osób fizycznych.

Wyjaśnienia – pok. Nr 1, tel. 618 926 274,


- Podatek od nieruchomości od osób fizycznych – uchwała

- Wymagane dokumenty:

Informację o nieruchomościach, sporządzoną na formularzu według ustalonego wzoru niżej formularz  IN1 osoby fizyczne składają w terminie 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie albo wygaśnięcie obowiązku w podatku od nieruchomości lub od dnia zdarzenia mającego wpływ na wysokość opodatkowania.


- Miejsce złożenia dokumentów:

Biuro Podawcze Urzędu Gminy Suchy Las – osobiście lub listownie.

- Podatek płatny jest na podstawie otrzymanej decyzji wymiarowej w terminach ustawowych:

I rata do 15 marca,

II rata do 15 maja,

III rata do 15 września,

IV rata do 15 listopada

  • lub, w przypadku pozostałych  – 14 dni od ich otrzymania na indywidualne rachunki bankowe podane w decyzji.


- Podatek rolny od osób fizycznych – uchwała


- Wymagane dokumenty:

Informację o gruntach, sporządzoną na formularzu według ustalonego wzoru niżej Formularz IR1 osoby fizyczne składają w terminie 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie albo wygaśnięcie obowiązku w podatku rolnym lub od dnia zdarzenia mającego wpływ na wysokość opodatkowania.


- Miejsce złożenia dokumentów:

Biuro Podawcze Urzędu Gminy Suchy Las – osobiście lub listownie.

- Podatek płatny jest na podstawie otrzymanej decyzji wymiarowej w terminach ustawowych:

I rata do 15 marca,

II rata do 15 maja,

III rata do 15 września,

IV rata do 15 listopada

lub, w przypadku innych decyzji –14 dni od ich otrzymania na indywidualne rachunki bankowe podane w decyzji.


- Podatek leśny

- Wymagane dokumenty

Informację o lasach, sporządzoną na formularzu według ustalonego wzoru niżej formularz IL1 osoby fizyczne składają w terminie 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie albo wygaśnięcie obowiązku w podatku leśnym lub od dnia zdarzenia mającego wpływ na wysokość opodatkowania.

- Miejsce złożenia dokumentów:

Biuro Podawcze Urzędu Gminy Suchy Las – osobiście lub listownie.

- Podatek płatny jest na podstawie otrzymanej decyzji wymiarowej w terminach ustawowych:

I rata do 15 marca,

II rata do 15 maja,

III rata do 15 września,

IV rata do 15 listopada

lub, w przypadku innych decyzji –14 dni od ich otrzymania na indywidualne rachunki bankowe podane w decyzji.


Dotyczące podatku od środków transportowych.


- Podatek od środków transportowych - uchwała

- Wymagane dokumenty

Podatnicy – właściciele pojazdów uwzględnionych w uchwale są zobowiązani składać, w terminie do dnia 15 lutego właściwemu organowi podatkowemu deklaracje na podatek od środków transportowych na dany rok podatkowy, sporządzone na formularzu według ustawowego wzoru DT-1 wraz z załącznikiem DT-1/A (formularz poniżej , a jeżeli obowiązek podatkowy powstał po tym dniu - w terminie 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie tego obowiązku.

Podatnicy są zobowiązani odpowiednio skorygować deklaracje w razie zaistnienia okoliczności mających wpływ na powstanie lub wygaśnięcie obowiązku podatkowego, lub zmianę miejsca zamieszkania, lub siedziby - w terminie 14 dni od dnia zaistnienia tych okoliczności.

- Miejsce złożenia dokumentów

Biuro Podawcze Urzędu Gminy Suchy Las – osobiście lub za pośrednictwem Poczty.

Wyjaśnienia – pok. Nr 6, tel 618 926 541.

- Podatnicy są zobowiązani wpłacać obliczony w deklaracji podatek od środków transportowych  - bez wezwania - w ustawowo określonych terminach za pośrednictwem indywidualnych rachunków bankowych.


Dotyczące zaświadczeń.


Zaświadczenia wydawane przez gminę:


- o zaleganiu/niezaleganiu w opłacaniu podatków lub o wysokości zaległości

- o statystycznym dochodzie z gospodarstwa rolnego za dany rok;

- o wielkości gospodarstwa rolnego z uwzględnieniem powierzchni hektarów fizycznych i hektarów przeliczeniowych’

- inne.

Wszystkie zaświadczenia wydawane są na wniosek podatnika.

Do wniosku o wydanie zaświadczenia należy dołączyć potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej. Zaświadczenie jest wydawane w ciągu 7 dni.

Formularze dostępne na platformie ePUAP

Formularze do 30.06.2019
Formularze od 01.07.2019
Logo Uni Europejskiej z opisem